Egy új tanulmány szerint a biohús és -tej több egészséges zsírsavat tartalmaz.

2016. február 25. 08:57
Két új, a The British Journal of Nutrition folyóiratban megjelent, tudományos cikk újfent felmérte az ökológiai gazdálkodásból származó húsok és tejek, illetve az ezek „nem organikus” megfelelői közötti különbségeket.

Az értekezések szerzői frissen elvégzett kísérletek helyett régebben megjelent esszék metaanalízise révén vonták le a következtetéseiket.

A kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy a szívbetegségek kockázatát csökkentő omega-3 zsírsavak szintje 50%-kal magasabb volt a biotermékekben, számolt be a The New York Times.

A szakemberek azt is megállapították, hogy az omega-6 nevű, szintén többszörösen telítetlen zsírok mennyisége valamivel kisebb a gyakran a „bio” díszítő jelzővel ellátott húsokban és a tejtermékekben.

A különbségről beszélve Charles M. Benbrook bioipari tanácsadó így fogalmazott:

„Nincs semmi varázslat az ökológiai gazdálkodásban. A lényeg annyi, hogy mivel etetik az állatokat. […] A magasabb omega-3 szintek tekintetében az antibiotikumok, hormonok, vagy a genetikailag módosított takarmány hiánya helyett voltaképpen az a meghatározó, hogy az állatok gabona helyett füvet legelnek.”

Dr. Walter C. Willett, a Harvard Egyetem T. H. Chan Közegészségügyi Iskolája táplálkozási tanszékének vezetője szerint a bio- és nem biomarhahús közötti különbségek elhanyagolhatóak.

 „Sokkal jelentősebb és előnyösebb különbségek mutatkoznak a zsírsavakat illetően, ha a vöröshúsokat baromfihússal vagy hallal helyettesítjük” – állította Willett.

 

Forrás: The Daily Meal / elelmiszer.hu

Kapcsolódó cikkek

Partnerségi megállapodások a Földművelésügyi Minisztériumban

2016. május 20. 07:59
A tegnapi napon stratégiai partnerségi és együttműködési megállapodásokat írt alá Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter. A Földművelésügyi Minisztérium idén 7 szervezettel kötött stratégiai partnerségi, illetve együttműködési megállapodást.

Vegyünk példát másokról: a dánok és a finnek évente átlagosan 4 zacskót használnak

2018. június 05. 09:12
Június 5-e a Környezetvédelmi Világnap. A Föld védelmében tett lépéseinket immár 46. alkalommal ünnepeljük, miközben bolygónkat csaknem elborítja a hulladék: naponta 3,5 millió tonna szemetet termelünk, melynek jelentős része bizony műanyag. Évi 12 millió tonna műanyag hulladék kerül a tengereinkbe, amely súlyosan veszélyezteti az élővilágot, és a táplálékláncba bekerülve végül az ember tányérjára is visszakerül. A WWF Magyarország arra figyelmeztet: ne várjuk meg, míg jogilag szabályozzák a műanyagok használatát, mindannyian tegyünk már most egy tisztább bolygóért.