Évente megduplázódik a Pápai Hús húsmentes termékei iránti kereslet

2023. június 21. 18:23
A húspótló élelmiszerek a termékek két százalékát teszik ki a Pápai Húsnál, de a kereslet irántuk évente megduplázódik. Nyár végén megjelenik az üzletekben a pápai receptúra alapján gyártott új termék, a vegán steak - közölte az MTI-vel a Pápai Hús Kft. ügyvezetője.
Szappanos Péter elmondta, hogy a magyar lakosság csaknem 30 százaléka kóstolt már növényi alapú, vegán húshelyettesítő terméket, 5 százaléka pedig rendszeresen fogyasztja is. Erre az igényre reagálva a vállalat jelentős fejlesztéseket hajtott végre milliós nagyságrendben ezen a területen, 2020 óta folyamatos a receptúra-fejlesztés és tökéletesítés - tette hozzá.
Évente megduplázódik a Pápai Hús húsmentes termékei iránti kereslet
Magyarországon a pápai ötlet és receptúra alapján gyártott új vegán steak lesz az első forgalomba kerülő előhűtött húsmentes steak. A hőkezelés, szeletelés közben úgy viselkedik az új termék, mint húsos alternatívája - mondta.
A Papa de Vega termékcsalád, amelybe a legújabb termék, a vegán steak és kebab is tartozik, minden éveben megduplázza értékesítését. Jelenleg a vegántermékek forgalma 1 milliárd forint alatti, de az a cél, hogy ez a szám a közeljövőben növekedjen - közölte.
 
Szappanos Péter elmondta azt is, hogy a gyártás a vegán termékek esetében is ugyanazokkal a gépekkel és minőségellenőrző folyamatokkal történik, mint a húsos termékek esetében, minden gépen az aznapi első termék vegán, a gyártás előtt és után pedig extragéptisztítást iktatnak be.
 
Felmérések alapján a fiatalok és a felsőfokú végzettségűek a leginkább nyitottak a húskészítmények elhagyására, illetve azok csökkentésére.
Akik ezt az életmódot követik, azokat elsősorban az állatok védelme, a környezettudatosság motiválja. Azok körében, akik a húsmentes életmódot választják, közel 60 százalék egészségügyi okokat helyez előtérbe, míg a spórolást az érintettek 43 százaléka tartja döntő érvnek - ismertette.
 
A Pápai Hús vegán termékei minden jelentős hazai élelmiszerkereskedelmi láncban elérhetők - fűzte hozzá az ügyvezető.
 
A 2021-es év nettó árbevétele a mintegy 700 dolgozót foglalkoztató cégnél 18,374 milliárd forint volt, ez 2022-ben 21 milliárd fölé nőtt. A 2021-es adózás utáni veszteségük 679,5 millió forint volt, ami 2022-ben 4 milliárd fölé emelkedett, mivel a cég nem tudta kivonni magát az áremelkedések kedvezőtlen hatásai alól - tájékoztatott Szappanos Péter.
 
Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

Egyiptomi burgonya enyhítheti az európai áruhiányt

2023. június 05. 12:08
A minősége mindenben megfelel az európai szabványoknak, illetve követelményeknek.
 
Ebben az évben Európa burgonyatermése – az északi körzetek kedvezőtlen időjárása miatt – jóval kevesebb lett a sokévi átlagnál, ami több országban burgonyahiányhoz vezetett.
 
A hiány kialakulásához az is hozzájárult, hogy a legutóbbi néhány évben lényegesen megnövekedett a feldolgozott burgonyatermékek kereslete, illetve fogyasztása, így most több nagy feldolgozó üzem nagyobb mennyiségű alapanyaghiánnyal küszködik.

Finom, egészséges, különleges, itthon is kapható, mégsem esszük

2024. január 26. 13:14
A fürjhúsnak és a fürjtojásnak számos jótékony hatása van, mindkettő értékes, finom étel és igazi gourmet termék.
 
A fürjhús fogyasztása számos előnnyel jár és pozitív hatást gyakorol az egészségre, hiszen rendkívül gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban és fehérjékben.