Kimutatták: aki szőlőt eszik, sokkal jobban vezet

2016. szeptember 06. 08:05
A szőlő antioxidáns tartalma és egészségvédő szerepe eddig is ismert volt, egy friss kutatás azonban most igazolta, hogy a gyümölcs levének fogyasztása a kognitív képességeket, így az autóvezetésben fontos szerepet játszó reakcióidőt is javítja.

Mindez nem feltételezés, a Leedsi Egyetem kutatói huszonöt egészséges felnőtt nőn végeztek három hónapig tartó vizsgálatot, amelyben felmérték, hogyan befolyásolja a szőlőlé fogyasztása az autóvezetési képességeket. A kísérletben résztvevő negyven és ötven év közötti nők autóvezetési képességeit számítógépes szimulátorral mérték fel, ezután véletlenszerűen két csoportra osztották őket: az egyik csoport tagjai tizenkét héten át napi 3,5 deciliter szőlőlét ittak, míg a kontrollcsoport tagjai ugyanebben az időszakban egy kinézetre és ízre hasonló, eltérő összetételű placebo italt fogyasztottak.

A szimulátoros mérésekkel azt tapasztaltuk, hogy a kísérlet időszaka alatt a szőlőlét fogyasztó nők által vezetett autók fékútja átlag tizenegy méterrel csökkent – mondta a Newsmax életmódportálnak Louise Dye kísérletvezető. Ez az első alkalom, hogy tudományos vizsgálat keretében, egészséges felnőttek körében is bizonyították a Concorde szőlőfajta fogyasztásának a szellemi képességekre gyakorolt előnyős hatásait. A korábbi vizsgálatok igazolták, hogy a szőlőlé rendszeres fogyasztása segíthet az idősebb, enyhe kognitív zavarokkal küzdő felnőtteken.

A szőlő jótékony hatása az eddigi kutatások szerint a flavonoidoknak köszönhető. Ez a növények festékanyagaiban megtalálható anyag bizonyítottan növeli a C-vitamin felvételt, és antioxidáns szerepet tölt be a szervezetben. Dye szerint a mostani adatok alátámasztják a korábbi állatkísérletek eredményeit, melyek szerint a flavonoidok segítik a hippocampus működését – ez az agyterület felelős többek között a térbeli tájékozódásért, valamint a rövidtávú emlékek hosszú távú memóriába történő tárolásáért is.

Forrás: agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

100 milliárd forinttól estek el a gabonatermesztők tavaly

2018. január 26. 09:38
A múlt évben mintegy 13 millió tonna gabona termett Magyarországon, ami 2 millió tonnával kevesebb mint az előző évben, a terméskiesés mintegy 100 milliárd forint bevételcsökkenést okozott a termelőknek – mondta a Gabonatermesztők Országos Szövetségének (GOSZ) elnökhelyettese.

MGYOSZ: januártól csökkenjen a szocho!

2018. október 11. 08:51
A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége nem gondolkozik két számjegyű béremelésben 2019 vonatkozásában, már jövő januártól 2 százalékkal csökkentené a szochót, és optimalizálná a cafeteriát érintő adóterheket.